Ile kosztuje strona internetowa w 2022 roku?

Ile kosztuje strona internetowa w 2022 roku?

aktualizacja artykułu: 11.06.2022 r.

Zapewne trafiłeś tutaj, ponieważ zastanawiasz się ile kosztuje strona internetowa, czy istnieją tanie strony internetowe i czy z małym budżetem jesteś w stanie zdobyć Internet. Z tworzeniem stron www jest tak jak z każdą inną usługą i w każdej innej branży – stworzenie wartościowego produktu wymaga pracy, a co za tym idzie nakładów finansowych. Nie otrzymasz dobrej, profesjonalnej strony www, jeżeli przeznaczysz na nią kilkaset złotych. Tanie strony www mogą dać efekt przeciwny do zamierzonego – zbudować negatywny, mało profesjonalny wizerunek Twojej firmy czy nawet zniechęcić potencjalnych klientów do skorzystania z jej usług. Jaki jest koszt profesjonalnej strony www w 2022 roku?

ile kosztuje strona internetowa

Trudno dać jednoznaczną odpowiedź na to pytanie, ponieważ na cenę strony www składa się wiele czynników. Zaczynając od technologii wykonania, a kończąc na wymaganiach klienta. Największą pułapką, w którą wpada zleceniodawca jest tłumaczenie, że potrzebuje on prostej strony www. Klientowi często wydaje się, że strona, której oczekuje jest mało skomplikowana, a często okazuje się, że ten prosty projekt to kilkanaście godzin pracy programisty, grafika czy specjalisty od SEO i UX/UI.

Poszukując wykonawcy pod swoją stronę i wpisując w wyszukiwarkę frazy takie jak np. „tanie strony www” czy „strona www za 500 zł” sam skazujesz siebie na zgubę. Przez swoje złe podejście możesz zaprzepaścić potencjał jaki drzemie w Twoim biznesie i już na samym początku Twojej internetowej przygody planujesz zniechęcić potencjalnych klientów do Swoich usług. Powiedzmy sobie szczerze – źle wykonana strona przysporzy Tobie tylko problemów, a nic na niej nie zyskasz.

strona internetowa

Jeżeli nie prowadzisz mega innowacyjnego biznesu to startując z nową stroną musisz mieć stronę tak dobrą jak witryna internetowa konkurencji, a najlepiej, żeby była lepsza, wyróżniała się pod względem graficznym, miała więcej funkcji i potrafiła przekonać klienta do Twoich usług. Jeżeli nie chcesz, żeby strona Twojej firmy zniknęła w czeluściach Internetu to zastanów się czy warto ją w ogóle tworzyć „po kosztach”. Wiele początkujących firm będzie się tłumaczyło niskim budżetem, ale miej na uwadze, że prawdopodobnie przez następnych kilka, a nawet kilkanaście lat nie będziesz chciał zamówić nowej strony www.

tworzenie stron internetowych

Strona www będzie przez lata wizytówką Twojej firmy – nie warto na niej oszczędzać.

Może warto byłoby więc zainwestować więcej w stronę firmową, która przez lata ma reklamować Twoje usługi i Twoje produkty? Nie zapominaj też, że dobrą stronę internetową tworzy się co najmniej kilkanaście dni. Jeżeli ktoś wycenia stworzenie strony internetowej na kilkaset złotych to albo jest amatorem, który nie wie co robi, albo będzie musiał wiele niezbędnych elementów pracy projektanta stron www pominąć. Nie ma takiej opcji, że ktoś będzie tworzył stronę przez kilkanaście dni i weźmie za nią kilka stówek.

Jak wybrać wykonawcę strony www?

Już wiesz, że trzeba zignorować irracjonalne oferty stron „za grosze”. Niedoświadczony freelancer może zablokować rozwój Twojej firmy przez nieumiejętne „zaprojektowanie” strony firmowej. Na hasło „tanie strony www” powinna Ci się zapalić czerwona lampka. Mając podstawową wiedzę w tym zakresie możesz wyruszyć na poszukiwania firmy lub osoby, która wykona Twój projekt. A propos projektu… Czego tak naprawdę oczekujesz od projektanta? Indywidualnego szablonu, formularza kontaktowego, mapki dojazdu? Czy posiadasz już wytyczne? Czy wiesz jakie elementy powinny znaleźć się na stronie? Im bardziej będziesz zdecydowany i konkretny w swoich wymaganiach, tym większa szansa, że wycenią Twój projekt w miarę dokładnie i nie będą to widełki w przedziałach 1500-8000 zł.

responsywne strony internetowe

Skąd w ogóle taki przedział? Uśredniając koszt stron internetowych w profesjonalnych firmach prawdopodobnie w takim zakresie cenowym będą poruszali się Twoi potencjalni zleceniobiorcy. Koszt strony internetowej w głównej mierze zależał będzie od Twoich wymagań dotyczących projektu. Im więcej wytycznych podasz, tym wyższa będzie cena strony www. Pamiętaj, że to co dla Ciebie jest „proste” do wykonania wcale nie musi takie być z punktu widzenia osoby wykonującej zlecenie. Mając listę wymagań warto wysłać zapytanie do kilku firm/freelancerów i wyczekiwać wycen. Chodzi o to, żeby mieć rozeznanie ile tak naprawdę musisz zapłacić za taką stronę niezależnie od wykonawcy. Mając widełki cenowe sam podejmiesz decyzję czy wybrać ofertę tej czy innej firmy. Zakładam, ze odrzucisz oferty skrajne (te najtańsze i te najdroższe) i wybierzesz spośród ofert najbardziej zbliżonych cenowo do siebie.

Oczywiście nie możesz kierować się wyłącznie ceną. Zakładam, że wcześniej wyselekcjonowałeś wykonawców na podstawie ich doświadczenia, wcześniejszych realizacji i opinii. Może okazać się, że wyceny znacząco przekroczą Twój budżet. Jeżeli nie będziesz mógł tego zrozumieć warto wtedy porozmawiać ze składającymi ofertę skąd taka, a nie inna cena i co się na nią składa. Twój budżet zweryfikuje wtedy wybór wykonawcy lub zmusi Ciebie do zmiany oczekiwań. Pamiętaj, żeby oferta zawierała w sobie możliwość rozbudowy strony. Najlepiej, aby jednym z wymagań było oparcie strony o system WORDPRESS. Ten system zarządzania treścią zna każdy projektant stron www i w razie ewentualnych problemów z wykonawcą bez problemu znajdziesz inną osobę bądź firmę do rozbudowy strony. Jeżeli zamówisz stronę, która będzie oparta o autorski system CMS jesteś już na starcie uzależniony od firmy, u której złożyłeś zamówienie.

Nie zamawiaj strony na autorskim systemie – będziesz uwiązany na lata z firmą wykonującą stronę www.

Prawdopodobnie tylko pracownicy tej firmy będą w stanie w pełni edytować i rozbudowywać swój system. Pamiętaj, żeby zawsze weryfikować ofertę projektanta. Sprawdzaj realizacje i czy faktycznie to co jest napisane pięknym, marketingowym językiem to prawda. Weryfikuj przede wszystkim wyświetlanie się zaprojektowanych stron na urządzeniach mobilnych, ich szybkość ładowania, a także ich wygląd.

Strona za 500 zł – czy warto ryzykować?

Strona za 500 zł to już chyba mit. Szczególnie biorąc pod uwagę znaczący wzrost inflacji i cen pod koniec 2021 roku. Jeżeli ktoś jest w stanie zrobić dobrą, albo chociaż poprawną stronę www w tej cenie to albo jest magikiem, albo całkowicie nie szanuje swojej pracy i jego roboczogodzina to kilka zł. Zrobienie dobrej strony wymaga czasu, mało kto będzie siedział nad stroną tydzień czy dwa, jeżeli dostanie za nią 500 zł. Jeżeli nie ma zamiaru nad nią długo siedzieć, a chce zarobić to będzie musiał prace nad stroną przyśpieszyć. Zapomnij więc o tym, że Twoja strona będzie w tej cenie wartościowa i dopracowana.

Może i na pierwszy rzut oka będzie się wydawała w porządku, ale będą to prawdopodobnie tylko pozory. W rzeczywistości otrzymasz produkt słabej jakości, który nie będzie spełniał swojego zadania w 100%. Portale aukcyjne jak Allegro czy serwisy z ogłoszeniami jak OLX pękają w szwach od ogłoszeń „tania strona www” czy „strona www od 500 zł”. W rzeczywistości w tej cenie nabywca nie może oczekiwać cudów i zawsze w tym ogłoszeniu jest jakiś haczyk: brak doświadczenia wykonawcy, strona na szablonie płatnym bez licencji, strona na szablonie darmowym wykorzystywanym przez setki tysięcy stron, niska jakość wykonania, brak podstawowej wiedzy o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, długi czas ładowania strony, ukryte koszty itd.

projektowanie strony www

Co więcej, im tańszą ofertę znajdziesz tym większe prawdopodobieństwo, że coś z nią będzie nie tak. Pamiętaj, że chytry traci podwójnie. Nie chciałbym, żebyś ostatecznie stracił czas i pieniądze na 1 stronę, a za chwilę musiał zamawiać kolejną, bo zazwyczaj łatwiej coś zbudować od nowa niż wprowadzać poprawki.

Pamiętaj, że tania strona www może przynieść więcej szkód niż korzyści.

Czy WordPress pod stronę to dobry wybór?

W obecnych czasach zdecydowana większość stron oparta jest na systemie zarządzania treścią (CMS – Content Management System) WordPress. Jest to prawdziwy kombajn jeśli chodzi o możliwości, jest darmowy, prosty w obsłudze i to chyba dobrze, że właśnie ten silnik jest obecnie najpopularniejszy w branży tworzenia stron www. Niestety przez prostotę obsługi systemu WordPress każdy myśli, że potrafi robić profesjonalne strony internetowe. Tutaj małe porównanie. Tak naprawdę każdy jest w stanie położyć sobie płytki w łazience tylko jaki będzie efekt? Taki sam jak w przypadku firmy budowlanej z pracownikami z wieloletnim doświadczeniem, którzy przez lata zdobywali wiedzę, doświadczenie i posiadają profesjonalne narzędzia do wykonania zlecenia? No raczej nie.

projekt strony internetowej

Efekt będzie zgoła inny. Podstawowy błąd poczatkującego biznesmena to zaniżanie cen, aby zdobyć klientów. W branży projektowania stron jest to bardzo widoczne. Biorąc pod uwagę schemat niedoświadczonych twórców stron – ściągam darmowego WordPressa, wybieram darmowy szablon, dodaję treść i strona jest gotowa. Dla klienta to faktycznie wydaje się dość proste i cena jest adekwatna do wykonanej pracy. Praktycznie każdy darmowy szablon wymaga dostosowania kodu CSS. Jeżeli w ustawieniach WordPressa w zakładce „Dodatkowy kod CSS” masz pusto to prawdopodobnie Twoją stronę robiła osoba, która niewiele przy niej zmieniała. Pytanie czy jej się nie chciało czy nie potrafiła tego zrobić.

Nieuczciwe praktyki wykonujących strony www

1. Ukryte koszty w ofertach firm projektujących strony

Ukryte koszty to jedna z najczęstszych praktyk wykorzystywanych przez tworzących strony www. Wykonawca wyceniając na początku projekt nie wspomina o dodatkowych kosztach za to czy za tamto. Taki projektant ściąga potencjalnego klienta rzucającym się w oczy hasłem „strona za 499 zł”, a następnie „naciąga” go doliczając do tej kwoty kolejne złotówki za usługi lub funkcje, które w większości przypadków są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. I tak np. w standardowym 500 zł klient nie ma w pakiecie: optymalizacji strony pod SEO (choćby wstępnej), dostosowania pod urządzenia mobilne, optymalizacji czasu ładowania strony czy zabezpieczenia przed spamem. W pakiecie za to ma niezoptymalizowaną długo ładującą się stronę na motywie/szablonie, którego użyto już setki tysięcy razy.

2. Responsywność – na co zwrócić uwagę

Nie daj się nabrać na responsywność. Duża część firm nad wyraz ochoczo reklamuje się tym hasłem zapewniając prawidłowe wyświetlanie się lub dostosowanie wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych. Na szczęście można to szybko zwerfyfikować. Otwórz stronę firmy, która przekonuje, że w ofercie ma responsywność, na komórce i sprawdź jak to naprawdę wygląda. Jeżeli responsywność polega na dostosowaniu wyświetlania do telefonów komórkowych i tabletów to sprawdź czy czcionka użyta na urządzeniu mobilnym nie jest zbyt duża, czy strona się „nie rozjeżdża”, czy odstępy pomiędzy elementami są odpowiednie lub czy kolumny prawidłowo zmieniają się w wiersze. Niestety większość firm, która pisze o responsywności nie potrafi dostosować nawet swojej strony firmowej do urządzeń mobilnych. Takiemu wykonawcy trzeba na wstępie podziękować.

Zawsze weryfikuj prawdziwość informacji przekazywanych przez wykonawcę.

3. Marketing i pozycjonowanie jako usługa dodatkowa

Kompleksowość usług jest dla klienta dobrem niewątpliwym. Oszczędzamy czas i pieniądze, bo zamiast płacić kilku firmom wolimy mieć kontakt z jedną, która wykona nam wszystko kompleksowo. Wolimy załatwiać sprawy związane ze stroną, marketingiem czy pozycjonowaniem z jedną firmą. Niestety i w tym przypadku należałoby firmę sprawdzić. Poczytaj teksty na stronie firmowej, sprawdź czy i w jaki sposób prowadzone są media społecznościowe, w końcu zobacz czy firma jest widoczna w wyszukiwarkach choćby na frazy firmowe (w naszym przypadku „b87”, „b87 projektowanie stron” itd.). Jeżeli coś Tobie nie gra w tym wszystkim to lepiej zlecić reklamę innej firmie. Zawsze pytaj o wyniki. Jeżeli ktoś reklamuje się pozycjonowaniem to zweryfikuj czy potrafi faktycznie pozycjonować strony www.

4. Hosting i domena pod Twoją stronę www

Hosting i utrzymanie domeny to niezbędne usługi, które generują kolejne koszty. Hosting to miejsce pod stronę – serwer, lub jak kto woli komputer, na którym znajdować się będzie nasza strona. Powinna się ona znajdować na serwerze szybkim, stabilnym i zaufanym. Koszty serwera nie są zbyt wygórowane i na tej usłudze nie należy oszczędzać. Pod stronę wybieramy hosting oparty o dysk SSD z NVMe. Koszt roczny takiego hostingu to ok. 150 zł. Jeśli chodzi o domenę to jest to nasz wirtualny adres do strony (np. www.b87.pl). Za niego płacimy abonament roczny. Kupno domeny to koszt 20-50 zł w firmach zajmujących się sprzedażą domen. Koszt przedłużenia domeny po roku to zazwyczaj 50-100 zł.

Trzeba uważać na cenę rejestracji i odnowienia domeny, ponieważ często niska cena domeny w pierwszym roku oznacza sporą dopłatę w kolejnym. Zakup domeny i jej odnowienie po roku może kosztować mniej niż 100 zł. Koszt szybkiego hostingu i domeny nie powinien przekroczyć 250 zł na rok. Nie należy pozostawiać kupna domeny i serwera firmie, która wykonuje nam stronę. Serwer i domenę powinniśmy wykupić sami, aby mieć pewność, że domena, jest zarejestrowana na nas i że to my jesteśmy jej prawnym właścicielem. Hosting jest często oferowany przez firmy projektujące „za darmo na rok”, a po roku kwota za ten serwer jest bardzo wysoka. Jest to próba uzależnienia klienta od swoich usług.

Zawsze kupuj domenę i serwer sam. Cena rocznego utrzymania dobrego serwera i domeny to koszt ok. 200-250 zł

Niestety nie mamy wtedy dużego wyboru – strona jest na czyimś serwerze. Niby można ją przenieść, ale klient może się na tym nie znać, a wynajęcie kogoś do przeniesienia strony może generować dodatkowe koszty. Dlatego najlepiej jest wykupić hosting i domenę w innej firmie niż ta, która wykonuje nam stronę.  

Motywy pod WordPress

Ponad 1/3 stron w całym Internecie oparta jest o system WordPress. Popularność WORDPRESSa sprawia, że z każdym dniem powstają dziesiątki (jak nie setki) nowych motywów. Dlaczego z nich nie skorzystać? Jeżeli nasz budżet na stronę jest ograniczony to warto rozpatrzyć stworzenie strony www na gotowym szablonie, aby znacznie obniżyć koszty. Nie każdego będzie stać na unikalny szablon za kilka tysięcy złotych.

Darmowe motywy – plusy i minusy

Darmowe motywy to błogosławieństwo i zarazem zmora projektantów stron. Do niewątpliwych plusów należy fakt, że są one darmowe i można je używać do celów komercyjnych. Inną zaletą jest opcja edycji szablonu. Każdy szablon możemy edytować. Zazwyczaj podstawowe możliwości zmian dotyczą kolorów, czcionki, nagłówka i loga. W zależności od szablonu niektóre opcje będą wymagały wykupienia wersji pro szablonu. W ten sposób projektanci motywów zarabiają na tych wstępnie darmowych. Prawda jest jednak taka, że większość zmian na stronie możemy wprowadzić sami poprzez dopisanie odpowiednich linijek kodu.

Oczywiście trzeba wiedzieć jak to zrobić, a jak ktoś nie wie – musi płacić. W przeciwnym razie zainstaluje jeden motyw, który zacznie przerabiać, aż dojdzie do momentu, w którym nie będzie mógł zmienić danej opcji i będzie szukał kolejnego motywu. Jednak największy minusem darmowych szablonów nie jest brak pewnych opcji konfiguracji tylko fakt, że z tego szablonu korzystają setki tysięcy innych witryn internetowych. Jest to marketingowy strzał w kolano. Nasza strona firmowa może być uznana za niepoważną, a co za tym idzie wizerunek całej firmy mocno ucierpi. Wiadomo jak trudno jest budować wizerunek firmy profesjonalnej, rzetelnej i godnej zaufania.

tworzenie strony internetowej

Z takim początkiem może być naprawdę trudno budować naszą markę. Wyobraźmy sobie sprzedawcę pizzy, który rozwozi ją korzystając z transportu publicznego. Co sobie o takiej firmie pomyślimy? Oszczędzać trzeba mądrze. W obecnych czasach mamy w każdej branży ogromną konkurencję. Na pewnych opcjach po prostu nie możemy oszczędzać i ciąć kosztów. Darmowe motywy są OK, jeżeli chcesz założyć bloga czy stronę fanowską, ale nie powinieneś zlecać stworzenia strony firmowej na darmowym szablonie. Po prostu nie wypada.

Płatne motywy – plusy i minusy

Motyw płatny będzie zawierał mnóstwo opcji edycji. W przeciwieństwie do darmowego motywu tutaj mamy pełną opcję konfiguracji i wprowadzania zmian. Możemy swobodnie  edytować składowe części wyglądu strony. Tak jak w przypadku darmowych motywów, tak i w przypadku tych płatnych do największych minusów należy fakt, że z motywu, który zakupimy korzystają już inne strony. Bardzo często motywy dedykowane są branżom. I tak np. kilkanaście zakładów pogrzebowych z całej Polski korzysta z tego samego płatnego motywu WordPress, a są w tej liczbie firmy z tej samej miejscowości! Dobre motywy w mniej popularnych branżach są rozchwytywane i zdarza się, że ten sam szablon wykorzystywany jest przez konkurujące ze sobą firmy. Jeżeli chcesz zdobywać klientów to Twoja strona www musi się wyróżniać na tle konkurencji.

Są także plusy płatnych szablonów, które mogą nam ten jeden, znaczący minus wynagrodzić. Do plusów niewątpliwie należy fakt, że strona oparta o szablon będzie sporo tańsza. Co więcej, wykonanie takiej strony powinno być szybsze, ponieważ nie trzeba tworzyć szablonu od początku – kodować, dostosowywać, zabezpieczać itd.

Zlecenie stworzenia strony na darmowym szablonie może skutkować utratą profesjonalnego wizerunku firmy.

Koszt strony internetowej w 2022 roku

Na pytanie „Jaki jest koszt strony internetowej?” ciężko jest jednoznacznie odpowiedzieć. Trzeba skonkretyzować oczekiwania i chociaż mniej więcej określić swoje wymagania. To tak jakbyś poszedł do sklepu RTV i chciał kupić laptopa. Od razu pojawią się pytania od sprzedawcy typu „Jaki rozmiar i rodzaj matrycy?”, „Czy to ma być laptop do pracy czy do gier”, „Jaki posiada Pan budżet” itd. Jeżeli przedstawisz, że chciałbyś, żeby laptop miał super matryce z podświetleniem OLED, mocną kartę graficzną, dużo RAMu i generalnie, żeby praktycznie wszystko robił sam, ale powiesz, że masz budżet 1000 zł to sprzedawca powie, że się nie da. Ewentualnie da coś tańszego, mocno odbiegającego od Twoich wymagań.

Podobnie jest z tworzeniem stron. W tym momencie artykułu już raczej sam doszedłeś do wniosku, że tania strona internetowa nie istnieje i że takiej strony lepiej w ogóle nie zamawiać niż ryzykować utratę klientów i stratę wizerunkową. Poprawnie wykonana strona internetowa przez freelancera czy mniejszą firmę projektującą strony powinna kosztować ok. 2000 zł. W tej cenie powinieneś otrzymać stronę www opartą o system WORDPRESS na gotowym szablonie, optymalizację pod wyszukiwarki, optymalizację szybkości i responsywność. Strona powinna posiadać do 5 podstron. Koszt takiej strony w większej agencji interaktywnej będzie zdecydowanie wyższy biorąc pod uwagę, że nad stroną będzie pracowała większa liczba specjalistów w swoim fachu (projektant www, grafik, specjalista SEO, marketingowiec). Tutaj decyzja należy do Ciebie.

tworzenie stron internetowych

Czy masz budżet, żeby poszaleć czy musisz ciąć koszty. Nie ma tutaj złej czy dobrej decyzji. Mając wyższy budżet polecałbym Tobie wybór większej agencji interaktywnej, która wykona wszystko kompleksowo, aniżeli dobrego freelancera czy małej firmy projektującej strony internetowe. Koszt wspomnianej strony www w agencji reklamowej będzie co najmniej dwukrotnie wyższy.

projektowanie stron internetowych

Czy da się taniej niż wspomniane 2000 zł? Tak, ale… powinieneś już wiedzieć, że tańsza strona www będzie miała swoje ograniczenia. Brak pełnej responsywności, brak optymalizacji szybkości czy optymalizacji pod SEO. Mając stronę bez wspomnianych funkcjonalności nie podbijesz Internetu.

Co więcej taka strona nie będzie prawdopodobnie widoczna w wyszukiwarkach po wpisaniu nazwy Twojej firmy. W tym miejscu warto zadać sobie pytanie po co mi strona www i jaki jest sens zrobienia strony byle jakiej skoro i tak nie wygeneruje Tobie żadnego ruchu i nie pozyskasz dzięki niej nowych klientów. Jeśli chodzi o górną granicę ceny to popularnym jest stwierdzenie „sky is the limit”. Nie ma górnej granicy cenowej, a strona może kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Kilka zasad, o których warto pamiętać

  1. Zamów stronę www na silniku WORDPRESS, aby mieć pewność, że strona będzie edytowalna przez każdego projektanta stron.
  2. Zawsze sprawdzaj realizacje wykonawcy.
  3. Unikaj „autorskich CMS” – jest to zazwyczaj chwyt marketingowy, żeby uzaleznić od siebie klienta.
  4. Zwracaj uwagę na dodatkowe koszty w stosunku do pierwotnej wyceny.
  5. Otrzymując stronę sprawdź czy wyświetla się ona prawidłowo na kilku urządzeniach, a nie tylko na Twoim.
  6. Sprawdź czy Twoja strona ładuje się szybko.

Widełki cenowe

Już wiesz, że strona www stronie nie równa i koszt wykonania witryny internetowej będzie inny w zależności od wymagań klienta. W poprzednim akapicie przedstawiona została cena za standardową stronę firmową. Wiesz już, że to ile kosztuje strona internetowa zależy od wielu czynników. Teraz spróbujemy troszeczkę rozszerzyć wycenę i przedstawić Tobie możliwe widełki cenowe dla stron www. Zakładamy, że każda ze stron będzie zoptymalizowana pod kątem SEO i szybkości ładowania, a także będzie responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Bierzemy tutaj pod uwagę różnych wykonawców od freelancerów i małych firm po agencje marketingowe. Należy pamiętać, że ostateczna cena strony www będzie zależeć od wymagań klienta i kompleksowości zlecenia. Widełki cenowe są cenami netto.

jaki jest koszt strony internetowej

^ Strona wizytówkowa (prosta strona www w HTML): 800-1500 zł

^ Strona internetowa WORDPRESS oparta o gotowy szablon: 1500-2500 zł

^ Strona internetowa WORDPRESS oparta o dedykowany/stworzony od podstaw szablon: 2000-8.000 zł

^ Sklep internetowy WORDPRESS 2000-10.000+ zł

^ Portal internetowy / rozbudowana strona z dedykowanym szablonem np. portal ogłoszeń: od 5.000 zł

Ile kosztuje strona internetowa? – podsumowanie

Z artykułu dowiedziałeś się, że na pytanie „ile kosztuje strona internetowa” trudno znaleźć odpowiedź bez konkretnej specyfikacji. Koszt strony www zależy przede wszystkim od doświadczenia wykonawcy i od wymagań klienta. Jeżeli Twoje wymagania dotyczące strony nie odbiegają od standardu to jej koszt nie powinien przekroczyć 2.500 zł dla mało skomplikowanej strony firmowej. Taki budżet powinieneś przeznaczyć na dobrą stronę bez fajerwerków, która będzie nowoczesna i będzie spełniała wymagania wyszukiwarek i przeglądarek, a także oczekiwania klientów. Nie warto natomiast szukać wykonawcy poniżej 1000 zł, ponieważ jest bardzo małe prawdopodobieństwo znalezienia dobrej czy nawet poprawnej oferty w tej cenie. Nie powinieneś powierzać tak istotnej wizerunkowo usługi jak stworzenie strony internetowej byle komu. Twój wybór powinien być przemyślany i świadomy. Nie powinieneś również kierować się tylko i wyłącznie ceną, a jakością wykonania. Potraktuj stworzenie strony jako jednorazową inwestycję, która przyniesie Tobie wymierne korzyści w postaci poprawy wizerunku firmy i pozyskania nowych klientów.

Potrzebujesz profesjonalnej strony www?

Zapraszamy do kontaktu z nami